Tab dig hurtigt med 3 enkle råd – vægttab uden urimelig slankekur

Tab dig hurtigt med 3 enkle råd – vægttab uden urimelig slankekur

Man kan tabe sig hurtigt på mange forskellige måder, det er dog ikke alle metoder der er lige sunde. For selvom du gerne vil opnår et hurtigt resultat, så vil du gå rundt og være sulten og utilfreds. Hellere starte på en realistisk proces, med en behagelig tilgang og gode resultater. Det kræver dog stadigvæk en jernvilje og hvis man ikke besidder denne, så vil sulten få en på afveje i løbet af ret kort tid.

Kosten frem for alt

Det er vigtigt for et vellykket og effektivt vægttab, uden strikse slankekurer er at holde igen med sukker og kulhydrater. På den måde har man også nemmere ved at forbrænde kroppens fedt, i stedet for kulhydraterne. Spis en masse grøntsager med få kulhydrater, dem må man gerne spise rigtig mange af, rigtig mange. Grøntsager indeholder samtidig en masse fibre, vitaminer og mineraler, som holder kroppen sund og energifyldt.

Det er helt normalt, at man den første uge ville kunne se et stort vgttab i den første uge, hvilket omfatter både kropsfedt og vandvægt. Yderligere bør alle måltider indeholde en proteinkilde og en fedtkilde. Det er simpelthen ikke siges for mange gange, hvor vigtigt det er at spise rigeligt med protein for et varigt vægttab. Protein er mættende, hvilket betyder at de slankekure, som tager udgangspunkt i protein, mindsker de maniske tanker om mad.

Træningscenteret er din ven  

Med en sund og ernærende kost som denne, er det ikke påkrævet at dyrke motion for gode resultater. Dog anbefales det altid at man holder sig aktiv og i form. Tag en tur i træningscenteret eller andet 3-4 gange om ugen. Sørg for din krop er godt opvarmet, løft på nogle vægte og stræk ordentligt ud, for det bedste resultat.

Benyt en instruktør eller træner, hvis du ikke har trænet meget med maskiner og vægte før. Det er vigtigt at man passer på sin krop og ikke får skader af ting, som var tiltænkt at gavne din krop. Ved at løfte vægte, forbrænder man kalorier og undgår hermed, at stofskiftet bliver langsommere, som ellers er en normal bivirkning ved vægttab. Vægttræning er selvfølgelig ikke for alle og det er heller ikke alle der har muligheder. Som et godt alternativ kan man også lave mere enkle former for konditionstræning, som løb, svømning, cykling eller længere gåture. Læs mere her om hvordan du kan få det ultimative ud af dit vægttabprogram og hvilken træning, samt kost, der giver de bedste resultater.

Fridag fra planen

Det er vigtigt er der er noget ud over vægttabet, at glæde sig til under vejs. Ud over de små delresultater, må der godt være en lille godbid ind imellem, som motivere den videre proces. Det kan være en ugentlig dag, hvor man ikke skal holde en lige så stramt program og plan, som resten af ugens dage.

Det er selvfølgelig den bedste ide, at holde sig til sudnere kulhydrater, som havre, ris, kartofler og frugter. Hvis der er andet usundt, som du ikke kan leve uden, så spis en smule af det på fridagen. Hold alt som ikke er en del af kostplanen til den ene dag og spis ikke en smule hver dag.

Husk at holde det til en dag om ugen eller måske hver anden, hvis man virkelig vi se resultater på den måned man virkelig arbejder for det. Ødelæg ikke den gode rytme, som kroppen er ved at komme ind i med træning og sund kost.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.