Gode råd til mere overskud i hverdagen

Gode råd til mere overskud i hverdagen

Man siger jo at skønhed kommer indefra, hvilket heller ikke er helt forkert. Overskud og energi er to ting, som du ikke kan sminke dig til, men som har en stor effekt på dit udseende. Her får du gode råd til at få mere overskud i hverdagen.

Prioriter din tid

De flest af os går rundt og drømmer om at have tid til det hele! Men hvis man skal være realistisk, er det jo bare ikke muligt, med kun 24 timer i døgnet. Derfor er det vigtigt at du tænker over, hvordan du bruger din tid, og hvad du egentlig godt kunne tænke dig at bruge din tid på. Det nytter for eksempel ikke noget, at man ligger og ser Netflix til midnat hver dag, og derfor vågner udmattet op, for så at tage på arbejde næste dag. Der er visse ting som generelt skal prioriteres i hverdagen, det er en regelmæssig søvnrutine, motion og aktiviteter som gør dig glad. Fordel den tid du har, mellem dine forskellige prioriteter. Det vil sige, at du ikke skal gå ud og spise med venner 4 aftener ud af én uge, det kræver nemlig tid og energi og det er her du er nødt til at prioritere at sove regelmæssigt og til tider få noget motion.

Gør det nemmere for dig selv

For at skabe mere overskud, kan man prøve at skabe mere tid. Du kan gøre livet lidt nemmere for dig selv, ved at betale dig fra de huslige pligter, ved for eksempel at hyre rengøring hver anden uge og få dit tøj vasket og foldet af et firma. Mange familier vælger også at handle madvarer på internettet. På dinkurv.dk kan du handle forskellige madvarer, som vil blive leveret til din dør. Læs mere om dinkurv.dk her. Man kan også vælge at investere i måltidskasser, som er friske råvarer, som er portionsanrettet og som let og hurtigt tilberedes i hjemmet.

Prioriter dig selv

Når et menneske viser overskud, er det ofte fordi han eller hun har fundet en balance, ved blandt andet, at prioritere sig selv. Sådan noget som at markere dine grænser, gøre hvad du selv har lyst til, er essentielt for at få det godt. Det er okay at sige nej engang imellem og det er okay at være alene. En øvelse du kan gøre dig, er at mærke efter for, hvad der dræner dig og hvad der giver dig energi. Energikilder som gælder for alle, er sådan noget som søvn og motion. Søvn er den vi anbefaler dig at prioritere mest. Her restaurerer din krop og din hjerne. Når du vågner op veludhvilet, tænker du bedre og hurtigere og du har mindre tendens til irritation. Motion bevirker din sundhed meget. Her får du opbygget muskler og knogler, din puls og dit humør bliver bedre og det vil sågar vise sig mest via dit udseende.

Spis dig til overskud

Det er klogt at vælge madvarer som er godt for dig, hvis du ønsker at få mere energi i hverdagen. Som mennesker, har vi brug for en varieret og sund kost. Det betyder ikke at du skal holde dig fra fede madvarer, men du kan med fordel skære ned på dem. Spis frugt, grønt og diverse proteiner. Når det kommer til kulhydrater, er det bedst at spise fuldkornsprodukter, da de hjælper dit fordøjelsessystem. Fisk er antiinflammatorisk, som blandt andet hjælper til et sundt immunforsvar.    


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.