Du vil gerne tabe dig, men dit vægttab stopper efter nogle uger? Læs med her hvorfor.

Du vil gerne tabe dig, men dit vægttab stopper efter nogle uger? Læs med her hvorfor.

Mange får ofte de tanker at de vil tabe sig og det skal gå så stærkt som overhoved muligt. Det er den største fejl man kan lave, da man efterfølgende tager det hele på igen, hvis man går tilbage til sin normale livsstil igen. Du er måske gået i gang og har haft stor succes de første par uger, men efter det, begynder vægten at stå stille og vægttabet stopper stille og roligt. Du er uforstående og prøver at blive ved, uden nogle ændringer. Læs mere her om hvor fejlen ligger og hvordan du kommer godt på vej med dit vægttab igen.

Et billede, der indeholder person, beklædning, himmel, indendørs

Automatisk genereret beskrivelse

Hvorfor går min forbrænding i stå?

Du har sandsynligvis brugt en kalorieberegner til at finde det du må indtage dagligt og har læst dig til at du skal ligge 500 kalorier under resultatet hver dag, for at tabe dig 0,5 kilo om ugen. Det er også rigtigt – men kun tildeles. Beregneren tager hensyn til din vægt, højde og dit aktivitetsniveau og på den måde kan den beregne dit ligevægtsindtag og derfra komme med et bud på hvad meget under du skal ligge. Problemer ligger i at langt de fleste kalorieberegnere ikke tager højde for at, dit ligevægtsindtag falder i takt med, at du spiser og vejer mindre.

Hos Fitnessformularen har de selvfølgelig taget højde for dette gængse problem og udviklet deres beregner, så den tager højde for at din forbrænding ændrer sig med dit vægttab. Du kan gå ind og læse meget mere om den kalorieberegner som Fitnessformularen har udviklet og starte på en frisk igen.

Han kan også hjælpe dig med dit fremtidige vægttab, hvis du ikke kan være ene mand om det. Derudover har han gratis kostprogrammer og træningsprogrammer tilgængelige på hans hjemmeside.

Tips til at holde gejsten oppe?

I perioder hvor mange gerne vil tabe sig og det måske ikke går som du gerne vil have det, kan det være svært at holde gejsten oppe. Det er derfor vigtigt at sætte sig nogle delmål eller nogle milepæle som man også kan kalde det. Milepælene skal være realistiske og have en betydning for at du bliver ved med at kæmpe, derfor skal man ikke være for hård ved sig selv, når man udarbejder de kommende milepæle.

Derfor husk på at resultaterne kommer hvis man kæmper hårdt og har tålmodighed. Så skal det hele nok komme hen ad vejen.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.