3 sundhedstips til dig der gerne vil være lidt sundere

20. september 2017 SUNDHED & SKØNHED 0
3 sundhedstips til dig der gerne vil være lidt sundere

Vil du, som de fleste andre, gerne leve lidt sundere? Der findes alverdens sundhedsråd, som kan være med til at gøre din hverdag lidt sundere. Det kan være alt fra hvordan du kan dyrke mere motion, eller tabe dig hurtigt. Her kommer der 3 af vores bedste råd, til hvordan du kan blive lidt sundere.

Lav en madplan

Det første råd til at gøre din hverdag sundere, er ved at lave en madplan, for en uge af gangen. Du kan finde mange lækre og sunde opskrifter på nettet, som ikke er svære at lave, og hvis du på forhånd ved, hvilken opskrift du skal bruge i dag, er det også meget nemmere at komme i gang med at lave maden.

Det behøver ikke, at tage mere end en halv time at lave en madplan, hvis du sætter dig ned i slutningen af den uge, du er i gang med, og laver madplanen for den kommende uge. Når du har madplanen, slipper du også for at skulle stå med spørgsmålet om aftensmad hver dag, men har styr på hvad der skal laves.

Når du har lavet en madplan, kan du også overveje kun at handle ind en gang om ugen. Hvis du kun handler en gang om ugen, er der mindre risiko for at falde i de mange fælder, som supermarkedet lokker os med.

Brug de rigtige kosttilskud

For at have en sund hverdag, handler det i høj grad om, at du får de vitaminer og mineraler der er vigtige for os. Her er kosttilskud din ven, hvis du ikke får nok af nogle bestemte vitaminer, kan et kosttilskud hjælpe dig på vej. Det ideelle ville selvfølgelig være at få alle de vigtige vitaminer gennem kosten, men det er ikke altid det kan lykkedes. Rigtig mange danskere tager derfor vitaminer om morgenen for at være sikker på, at få dækket behovet.

Hvis man gerne vil tabe sig hurtigt, kan kosttilskud også være vejen frem, du kan fx tabe dig hurtigt ved at bruge grønne kaffebønner.

 

Smuthuller til motionen

Du har sikkert læst og hørt massere af gange, at motion er nøglen til en sund livsstil. Men det er ikke altid lige let, at finde tid eller energi til at dyrke motion efter en lang arbejds- eller skoledag. Men du kan vinde meget, hvis du finder små smuthuller til at dyrke motion i hverdagen.

Et smuthul kan fx være at tage trappen, hver gang der er mulighed for det, og måske endda løbe op af trappen, så du får pulsen op en ekstra gang. Selvom det ikke virker som meget, at tage trappen, kan det stadig gøre en lille forskel – og så er det bedre end ingenting.

Du kan også finde et smuthul, ved at tage cyklen ned og handle frem for bilen. På den måde får du lidt ekstra motion ind i hverdagen.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.