Få en mere aktiv vinter

19. november 2019 FERIE & FRITID 0
Få en mere aktiv vinter

I de mørke vintermåneder driver lysten måske ikke værket, når det kommer til at bevæge sig. Mange dansker dropper motion og bevægelse, når kulden kommer og de kortere lyse timer forsvinder. Om vinteren kan det være let at sige pyt, og blot bruge flere timer på sofaen med slikskålen. Det kan være svært selv at finde motivationen frem, hvis ikke du ved, hvordan du skal komme godt i gang. Hvis du gerne vil stå skarpt til sommer, så læs med her og kom godt i gang med træning over vinteren.

Planlægning kan være en hjælp

Det kan være svært at hoppe i træningstøjet efter en lang dag med studie, skole eller arbejde. Mange af os kæmper med at gerne vil træne eller bevæge os mere, men mangler en hjælpe hånd til at skubbe os i gang. Det kan være uoverskueligt at starte på træning igen, hvis du er stoppet efter en længere periode. Dog behøves det ikke at kræve meget af dig, at komme i gang med mere aktivitet over vinteren. Med omlægning af få vaner, kan du komme godt fra start. Det handler først og fremmest om at have den rette indstillet til at få trænet mere. Det kan være du har brug for at få lave et struktureret skema over din træning eller aftale et antal gange du skal få lavet noget aktivt om ugen. Uanset hvad kan hjælpe dig bedst i gang, så hjælper det de fleste, at have en plan over deres træning og måske endda en målsætning for, hvad træningen skal bidrage med.

Find motivationen frem

Motivation er altafgørende, hvis du ønsker at lave en livsstilsændring og få mere træning lagt ind over vinteren. Du kan finde motivation ved flere forskellige tiltag. Du kan blandt andet se flere videoer og få inspiration til din træning, så den ikke bliver for ensformig. Du kan udfordre dig selv ved at skrive nogle mål ned, som du skal nå inden for et bestemt tidsinterval og presse dig selv til at nå det. En motivationsfaktor kan også være, at du forkæler dig selv med noget nyt træningstøj eller sko, som sørger for at du ikke har nogle dårlige undskyldninger. En anden måde at holde motivationen oppe er, hvis du får anskaffet dig en træningspartner, som kan sørge for, at du altid kommer afsted til dine planlagt ture til fitness. Det kan også sørge for en god portion motivation til dig, hvis du har køleskabet fyldt med gode proteinbar eller shakes, som minder dig om dit mål. Hos musclehouse kan du finde et kæmpe udvalg af proteinfyldt mad- og drikkevarer, som kan forbedre din aktivitet og træning. En anden motivationsform, som du bør benytte dig af er, at få gået nogle flere turer sammen med nogle du holder af. Det er en let måde at få kvalitetstid på og samtidig med, at du får mere aktivitet ind i din hverdag.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.