3 Tips til at komme i form i 2019 (der virker)

3 Tips til at komme i form i 2019 (der virker)

Nu har vi for alvor startet et nyt år, hvilket også for de fleste betyder at der er kommet lidt ekstra på sidebenet efter en dejlig jul med god mad og godt selskab. Vi har her fundet 3 gode tips til hvordan du kan komme i form i 2019.

Sjov motion, er god motion

Synes du heller ikke at det er sjovt og stå nede på løbebåndet 3 gange om ugen i dit lokale fitnesscenter? Så er sandsynligheden for at du bliver ved og derved skaber resultater også meget lav. Derfor anbefaler vi at du varierer din motion, så du ikke går død i at skulle lave det samme hver uge.

Der er tusindvis af muligheder derude og der findes helt sikkert også noget du synes er sjovt. Du kan f.eks. starte til en ny sport, melde dig på et hold i dit fitnesscenter, melde dig ind i en løbegruppe, prøve dit mod af med crossfit eller noget helt andet, der er så mange muligheder derude.

Det hele starter i køkkenet

Det vigtigste ved et vedvarende vægttab og/eller at du kommer i form, er at du holder styr på din kost. Lav en plan over hvad du skal spise til alle måltider i løbet af ugen, forbered det og hold dig til den.

For at gøre det hele nemmere og mere overskueligt for dig selv, anbefaler vi at du supplere din kost med nogle sunde kosttilskud. Dette kunne f.eks. være noget proteinpulver efter din træning, at du lige snupper nogle ekstra vitaminer til morgenmaden, eller måske bare en protein bar som et mellemmåltid.

Det er altså super vigtigt, at du planlægger hvad du skal have at spise mindst en dag i forvejen. På den måde er der nemlig meget mindre chance for at du lige køber den der snack på tanken på vej hjem fra arbejde eller skole.

Drik vand, meget vand

Du huske at drikke en masse vand i løbet af hele dagen, dette sender nemlig signaler ned til din mave om at du ikke er sulten og kan derfor hjælpe dig hvis du går og føler dig småsulten hele tiden. Derudover, giver vand dig faktisk også mere energi, da du forebygger dehydrering, som kan virke sløvende på din koncentrationsevne og derfor gør dig træt.

Det anbefales, at du mindst drikker 2 liter vand om dagen. Drik et stort glas vand lige når du vågner og lige inden du går i seng. Husk også ved motion at drikker massere vand, da din krop virkelig har brug for det når du laver hårdt fysisk arbejde.

Hav også altid et par 0.5 liters flasker med vand stående i køleskabet i stedet for sodavand, da det kan virke mere indbydende og derfor også kan hjælpe dig med at drikke mere vand.

Ved at følge disse tips, vil du helt sikkert være klar til at komme i topform i 2019.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.