Vegetarisk madplan

27. februar 2018 SUNDHED & SKØNHED 0
Vegetarisk madplan

Som vi tidligere har skrevet her på siden, vælger flere og flere danskere at følge en vegansk livsstil. Der er flere grunde til, hvorfor man ønsker at spise vegansk. Nogen mener, at det handler om dyrenes velfærd og det etiske aspekt, hvor andre mener, at det er miljødelen, som bliver vægtet højest eller andre ønsker blot at leve en sundere livsstil, med en kost som indeholder mange grøntsager. Uanset hvad din grund til at spise vegetarisk er, så kan det være svært at finde ud af, hvordan man kan spise sundt og varieret. Vi guider dig til, hvordan en vegansk ugemadplan kan se ud.

Ugens indkøbsliste

  • 1 kg gulerødder
  • 1 kg kartofler
  • 1 squash
  • Glasnudler
  • Røde/grønne linser
  • Bønner efter eget valg (fx grønne)
  • 1 stort græskar
  • Vegansk creme fraiche
  • Perlebyg
  • Mandler
  • Risottoris
  • Svampe efter eget valg (fx portobello)
  • Champignoner

Madplan

Mandag:

Cremet grøntsagswok med nudler

Tirsdag:

Græskarskuppe med vegansk creme fraiche

Onsdag:

Svamperisotto

Torsdag:

Linsedunser med grønne bønner

Fredag:

Perlebygsalat med mandler

Lørdag:

Linsegryde

Søndag:

Rester fra ugen

 

Denne madplan er vores bud på, hvordan en ugentlig madplan ser ud. Vi har altså blot fundet frem til, hvad man kan spise til aftensmad. Der findes et hav af andre sider, som også guider forbrugeren til, hvad man kan spise til morgenmad og frokost, når man spiser vegansk. Desuden er det værd at have med, at en vegetarisk livsstil generelt indeholder rigtig mange grøntsager, og for nogen kan det være svært kun at spise dette. Man skal derfor huske på at forkæle sig selv. Der findes masser af dessertopskrifter og andre lækre snacks, som kan forsøde din hverdag. Også selvom du spiser vegansk.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *